zondag 4 juli 2010

"It's a dangerous business going out your door.....

you step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off too." (Vertaling: Het is een gevaarlijke zaak om naar buiten te gaan, je stapt op de weg en weet niet wat er onderweg kan gebeuren).
Deze beroemde quote van J.R.R. Tolkien stond tijdens onze wereldreis centraal, maar ook tijdens mijn reis naar china. Backpackend door he zuidwesten van China, waar ik niet weet wat ik meega maken, wie ik ga ontmoeten en welke avonturen ik ga beleven, maar voordat het zover is, ben ik ondertussen hard bezig met alle voorbereidingen.

De vluchten, het eerste hostel, alle spullen die ik nodig heb zoals kleding maar ook ehbo kits, hoofdlampje en zakmes (altijd handig) en uiteraard het visum. Hier maakte ik me nog de meest zorgen over, aangezien we hier de vorige keer zoveel problemen mee hadden ondervonden (zie: deze blog), maar een paar uur in de rij staan met me vliegtickets was voldoende. Een lief klein chinees meisje helpte mij, die mij zelfs geen vragen stelde over het doel van me reis. Ik was verbaast en blij tegelijk!

Ondertussen is het alweer 4 juli. Nog maar 17 dagen....
- 21 juli vlieg ik van eindhoven naar londen stansted: 19:30 - 19:30
- naar heathrow met openbaar vervoer en overnachten op het vliegveld
- 22 juli vlieg ik van londen heathrow naar Stockholm: 07:35 - 11:05
- 22 juli van stockholm naar helsinki: 14:10 - 16-05
- 22 juli en dan vlieg ik van stockholm naar shanghai: 17:10 - 07:10
- 4 dagen in shanghai
- 26 juli vliegen van shanghai naar chengdu: 14:50 - 19:15

Dan ben ik dus 23 juli 's morgens vroeg op shanghai en dan gaat het avontuur beginnen, waar ik al een halfjaar naar uit kijk. 

En met een beetje geluk wordt dit een van me eerste bestemmingen, Jiuzhaigou National Park:

 

0 reacties: