maandag 26 juli 2010

Meet Chengdu

Uitzicht, vliegtuig naar Chengdu
Rond een uur of 10 stond ik op. Mooie tijd om te ontbijten. In me nieuwe hostel had ik de keuze uit een uitgebreid ontbijt maar koos voor de muesli met fruit. Na het ontbijt was het inpakken en onderweg naar het vliegveld. Tijdens de vlucht kreeg ik een broodje met flesje water. Al snel werd er omgeroepen dat we gingen landen. Het bleek dat we nog een tussenstop hadden.
Een landingsbaan tussen de rijstvelden in, genaamd Haoshan. Na een halfuurtje konden we weer het vliegtuig in en uiteindelijk door naar Chengdu. We kregen ook nog een soort snack. Walnoten met een honinglaagje en sesamzaad. Heerlijk! Dat was nog niet alles, We kregen ook nog een avondmaaltijd met rijst, groenten en dumplings met krab. Mjammie!

Top hostel!
Aangekomen op Chengdu Airport nam ik de bus richting het centrum van Chengdu. Naast me zat een chinees meisje. Ze was gids in deze regio. Uiteraard liet ze me alle plaatsen zien. waar ik zeker naar toe moest gaan. Zij stapte een halte eerder eruit en we wenste elkaar veel geluk toe.
Ik werd in het centrum afgedropt. Het was dus nog even zoeken maar omdat veel van de plaatsen in zowel het engels en het chinees in de Lonely Planet stonden, had ik me hostel redelijk snel gevonden.

Het hostel ligt op een ideale situatie bij het busstation. Ik wil Daniel McCrohan bedanken voor zijn tweet en supertip!
Schoon, mooi, alle faciliteiten en superlocatie.

Liften? Waarom niet?
Aangekomen op me kamer, maak ik kennis met Adriane. Een canadese die haar studie hier in China heeft afgerond en nu aan het reizen is door Azie. S'-avonds zijn we samen en met een amerikaan uit New York wat gaan drinken. Het was echter nog een aardig stuk lopen naar de bar. Waarom niet liften? Goedkoop en snel. We kregen het voor elkaar om een jongen met een scooter te laten stoppen na enige discussie (waarvan wij de helft niet verstonden en hij de helft niet verstond). Gaven we het op! Helaas,
dan maar een rickshaw. Werkt ook. Ik had 1 flesje bier genomen. Deze viel echter redelijk zwaar door het flesje een halve liter bier was, maar het was wel erg gezellig!

0 reacties: