woensdag 28 juli 2010

Keep on driving

Uitzicht hostel, Jiuzhagou National Park
Wat een dag! Zit nu te genieten van de avond in Jiuzhagou. Ideale temperatuur met een windje. Het begon in Chengdu...

Onrustig geslapen. Elke keer schrok ik wakker van mensen die binnenkwamen (slaap op een dormitory met 5 andere mensen), of schoot ik wakker doordat ik dacht dat ik door me wekker heen sliep.
Uiteindelijk ging om 05.30 uur de wekker. Half slaperig ging ik naar beneden. Uitchecken, even kijken of ik alles bij me had en dan naar het busstation (om de hoek). De bus had gelukkig airco. Blij!
Ik had van tevoren nog wel een pilletje tegen autoziekte genomen. In de Lonely Planet werd al gewaarschuwd voor de weg. Na 3 uur waren we eindelijk de omgeving van Chengdu uit, met al de steden die er omheen lagen, zagen we eindelijk bergen. Het leek wel een beetje op Nepal vs Emei Shan.

Wat betreft het rijgedrag van de chauffeur. Daar had ik afentoe nog wel me twijfels over. Hij reed dan ook vaak langs de rand en dan zag je een klif van grote diepte, maar het ging allemaal goed.
Ondertussen ging het in de bus goed. Behalve met 1 meisje. Ze moest alleen maar overgeven. Ze was misschien net 10 of 12 jaar oud. Arm kind.

Halverwege werd er nog gestopt. Een toilet was nergens te bekennen. Misschien even aan de buschauffeur vragen, maar die kon het woord 'toilet' niet en dat ga ik toch echt niet uitbeelden! Op een gegeven moment zag ik een aantal vrouwen een straatje inlopen. Dit bleek een wat verlaten hotel te zijn waar je voor 0,5 yuan (5 cent) naar het toilet kon. Ook weer opgelost!

Ron een uur of zes kwamen we eindelijk aan. Bijna 10 uur in de bus door wegwerkzaamheden, andere bussen die pech hadden enz., maar we hebben het gehaald en nu lekker vroeg naar bed.

0 reacties: