zaterdag 24 juli 2010

Om bang van te worden...

Fuxing Park, Shanghai
Ondertussen zit ik te genieten in Fuxing Park. Tegenover me is een vader bezig met tai chi en op de achtergrond is een saxofonist aan het spelen, maar dat later.

S'morgens ging de wekker om 08:00 uur maar was toch eerder wakker. Omkleden en dan onderweg. Ik kwam onderweg een noodleshop tegen waar ze een soort van brood met sesamzaad aan het bakken waren. Het had een aparte smaak maar smaakte en vulde erg goed. Een goed ontbijt om de dag mee te starten.

Het plan was om naar Suzhou te gaan vandaag. Eerst de metro naar het station. Voordat ik op de metro kon stappen moest ik echter nog een kaartje halen bij de automaten. Bij de automaat waar ik stond, stond ook 2 man beveiliging waarvan 1 met hond.
Bij zo'n hond denk je natuurlijk aan een grote herder. Maar nee, het was een kleine jachthond. Er kwamen dan ook steeds mensen langs, die de hond toch wel erg lief vonden. Niet echt de bedoeling volgens mij...

Voor mij stond een man met kinderen, die probeerde een fles open te maken.Kaboem...het leek wel een pistolschot. Er stond waarschijnlijk zoveel druk op het flesje dat deze zo'n geluid maakte dat het op een pistolschot leek.
De beveiliging naast ons keek de man vuil aan, maar wat kon hij eraan doen?

Op het treinstation bleek de eerste trein (die niet volzat) pas om 14.15 uur te gaan.
Dus dan maar terug de metro in, maar ditmaal naar de French Concession. Een franse buurt met franse en art deco architectuur. Erg mooi en als eindpunt Fuxingpark.
Een park dat is aangelegd door de fransen in 1909.
Een heel mooi park. Hier is waar de inwoners van Shanghai hun rust vinden. Danslessen, zanglessen maar ook slow motion tai chi. Dit ziet er erg vaag uit en heb ik een filmpje van gemaakt.





(En, nee het is niet vertraagd afgespeeld!)

Al snel was het half 1 en moest ik opschieten om de trein te halen. Ik wilde eigenlijk nog wel wat eten. Ik kwam een leuk restaurantje tegen. Ik wilde echter bij het gerecht rijst hebben en probeer dat maar eens uit te leggen. Niet dus...
Dan maar noodles met kip, soort van paddestoelen en groente. Het was heerlijk! Het was echter zo'n grote kom dat ik het niet op kon en inmiddels was het alweer half 2.

Ik zat al te denken "Dit ga ik niet redden" en het lukte ook niet om, om 14.15 uur de trein te halen naar Suzhou. Ik moest namelijk naar een nieuw station. Dit stond slecht aangegeven en binnen waren bepaalde dingen nog niet af. Overal lag nog bouwmateriaal en borden verwezen naar balies die er nog niet waren.

De rest van de middag heb ik rustig aan gedaan. Nog ff wat nodige dingetjes gekocht en wat fruit als avondeten. Zat nog steeds vol van de noedels.

0 reacties: