vrijdag 30 juli 2010

Mountain on the road

Ik voelde ik me niet echt fit, misschien kwam dat wel door dat gedraai vannacht of toch misschien het hoogteverschil? Ook al was het maar 2000 meter, dacht ik.

Spullen gepakt, uitgecheckt en op naar het busstation. Ik kon kiezen tussen een taxi of lopend. Ik koos om te lopen. Het was nu nog lekker cool en een halfuurtje lopen is goed te doen.
Aangekomen bij het busstation zat ik helaas helemaal achterin met de rest van de westerlingen. Het leek wel een rassenscheiding: gooi de blanken maar achterin! Wink
Ik zat in het midden waardoor ik wel lekker me benen kon strekken. 5 minuten voor tijd vertrokken we. Dat zou betekenen dat we rond 14.00 a 15.00 uur in Chengdu zouden zijn, dacht ik....

Het ging allemaal voorspoedig totdat.....we stopte en de motor werd uitgezet. Een gigantische rij met bussen, vrachtwagens en auto's was gestopt. Wat bleek een roadblock.
Een halve berg was op de weg terechtgekomen en dat moest allemaal weggehaald worden met bulldozers.

Uiteindelijk hadden we 3 tot 4 uur vertraging en was ik pas rond 20.00 a 20.30 uur in het hostel.
Dus het was douchen, eten en dan naar bed. Voor een volgende busrit naar Kangding, hoop ik dat deze wat beter verloopt.

0 reacties: