maandag 9 augustus 2010

Berg op, Berg af

De volgende dag heb ik een fiets gehuurd. Na veel zoeken, eindelijk de YHA gevonden waar ze fietsen zouden verhuren maar helaas, dat was niet meer mogelijk. Bij de uitgang van de Old Town, daar moest ik zijn. Met gebarentaal uiteraard, maar ach dat werkt harstikke goed. 30 yuan voor de mountainbike en 15 yuan voor de stadsfiets. Versnellingen zijn toch wel erg handig, dus de mountainbike werd het.

Verkoeling
Het was even zoeken waar ik precies heen moest aangezien alle verkeersborden in het chinees waren maar naar de verloop van tijd zie je daar ook onderscheid in, althans een soort van. Nadat ik de weg had gevonden was het alleen maar bergopwaarts, dat was wel heftig met deze hitte en hoge vochtigheid. Uiteindelijk kwam ik uit bij een lief klein dorpje. Even gestopt en gerelaxt en een lekker ijsje gegeten. Mjammie.

Ondertussen was het alweer een uur of 3 en ben ik teruggereden. Ik kwam een groep westerse reizigers tegen, georganiseerd en wel. Ik scheurde ze lekker voorbij. *Gna, gna*
'S-avonds bij de Lijiang little bookcafe rijst met cashewnoten en groenten gegeten. Heerlijk, ondanks dat de pepers veelvuldig aanwezig waren.
Vroeg naar bed want de volgende dag ging ik op avontuur naar Shaxi. Een klein dorpje en moest een minivan pakken, als die zou gaan tenminste....

0 reacties: