woensdag 18 augustus 2010

Zai Zian China (Goodbye China)

Aan alles komt een eind. Ook aan deze mooie reis in China komt een eind. Vandaag is de laatste dag. Ik zou nog wel een maandje langer kunnen reizen maar aan de andere kant, klinkt naar huis gaan toch ook wel erg verleidelijk. De dag begon rustig. Ik had lekker uitgeslapen omdat ik wist dat ik de komende dagen in het vliegtuig of op het vliegveld weinig zou slapen.

In de ochtend ging ik naar de Budhist Bamboo Temple, een uurtje met de bus en met behulp van het hostel wist ik precies welke bussen/minivans ik moest nemen. Ik kwam aan midden in de bossen, op een berg waar een verlaten tempel stond.  Ik was een van de weinige bezoekers maar dat vond ik helemaal niet erg.

De Budhist Bamboo tempel was een oase van rust en magisch mooi. Deze tempel heeft dan ook een mooie legende, deze gaat als volgt:

Monikken
"Op een dag, waren twee broers op jacht in de heuvels buiten Kunming, zij zagen een bizarre neushoorn.
Met de hoop deze neushoorn te vangen, volgden ze de neushoorn tot diep in het bos van de Yu'an Mountains totdat de neushoorn opeens magisch verdwijnde. Net op het moment dat de neushoorn verdween, zagen de broers een groep monnikken die niet waren zoals alle andere monikken. Op het moment dat de monikken de broers zagen, loste zijn op in rook en het enige wat overbleef waren de wandelstokken die in de grond staken. De volgende dag waren de wandelstokken weg maar was een heel bamboo woud gevormd. De broers wisten dat zij verlichtte wenzens had ontmoet en om hun te eren is de bamboo temple gebouwd."

Een bijzondere gedachte en de tempel was dan ook prachtig met zijn vele buddha beelden en natuurlijk een pond of life. In de bergen tussen het bamboo woud genoot ik van het laatste stukje china.

Rond het middaguur ben ik weer teruggegaan richting Kunming om mij klaar te maken voor de terugreis. Nog even de nodige boodschappen doen en dan op naar het vliegveld naar Kunming, waar ik zou vliegen naar Shanghai. Rond 23.00 uur kwam ik aan in Shanghai waar ik rond 12 uur 's-nachts in me hostel aankwam.Een korte nacht want 06.00 uur moest ik er weer uit voor mijn vlucht naar Nederland. Nog een laatste keer nam ik de metro van Shanghai en bewonderde ik de neonverlichting van Shanghai.

Op naar huis, het was een fantastische en bijzondere reis met veel avonturen en ik wil alle bijzondere mensen die ik heb ontmoet, bedanken. China, een bijzonder land met zoveel kanten.


Zai Zian China

0 reacties: