maandag 2 augustus 2010

Gewoon genieten van het 'niks'....

Duizenden bloemen
Net als in Nepal en India heeft men hier ook last van zwerfhonden. Zwerfhonden die vooral in de nacht actief zijn. Het duurde dan ook even voordat ik in slaap viel.

De volgende morgen lekker ontbeten bij het Khampa Cafe. Een van me kamergenoten kwam even later ook ontbijten. Ze bleek Nederlands te zijn. We raakte aan de praat en ze bleek ook naar Litang te willen gaan. Dat komt mooi uit dan kunnen we gezellig samen reizen.
Na mijn vullende ontbijt ben ik in de omgeving gaan wandelen. Ik had een beschrijving gekregen van Angela. Een amerikaanse vrouw die hier het Khampa cafe runt en getrouwd is met een tibetaan en een bron van informatie is. Eerst naar de gouden tempel lopen en dan gewoon over de velden richting de Nunnery. Je loopt gewoon in the middle of nowhere. Omgeven door groene heuvels, bergen en heien met zoveel verschillende kleuren bloemen. Doordat je je op 3000 meter  hoogte begeeft, merk je het verschil wel. Tussen de bergen en de bloemen in heb ik genoten van me lunch en de rust. Althans...wel veel muggen hier maar dat was snel opgelost met de Deet (anti-muggen spray) die ik bij me had.

Onderweg naar de Nunnery
 Eenmaal terug, bleken er nieuwe mensen gearriveerd te zijn. Vijf frans-canadese. Zij gingen ook richting Litang. Dat is mooi, dan kunnen we met z'n allen een minivan regelen. Dat scheelde weer een hoop geld. 'S-avonds weer even wat wezen eten en drinken met het Nederlandse meisje, Paulien in het Khampa Cafe en namen we afscheid van Tagong. Een klein dorpje met zulke lieve mensen en een fantastische omgeving.

0 reacties: