dinsdag 10 augustus 2010

Rust en ruimte

Heerlijk! Gewoon simpel muesli met vruchten en yoghurt. De lekkerste yoghurt met meusli en vruchten hadden we twee jaar geleden in Agra bij Johny's Place maar deze kreeg toch een welverdiende tweede plaats.
Na het ontbijt ben ik onderweg gegaan. Een taxi genomen naar het busstation. Lopend was het niet te doen en de bus ging elke 30 - 40 minuten en de bus zou er 2 a 3 uur over doen en uiteraard waren er de nodige roadblocks maar het viel allemaal erg mee en ook in Jianchuunen kon ik zonder problemen een minivan vinden naar Shaxhi.
We moeste nog wel even wachten tot de minivan vol zat maar dat duurde ook maar een kwartierje. Onderweg kwamen we langs kleine dorpjes, bergen en de vele rijstvelden. Dit is zoals ik China eigenlijk altijd had voorgesteld. Na een uurtje waren we aangekomen in Shaxi met weinig mensen die enig engels konden maar gelukkig zijn er altijd wel mensen die te hulp schieten.

Ik kwam een meisje uit taiwan tegen die samenreisde met twee chinezen. Zij moesten dezelfde kant op en ook op zoek naar een hostel. Ik had afgesproken met het meisje dat ik de kamer zou delen.

Een van de smalle straatjes van Shaxhi

Het was echt een dorpje van niks maar heel erg oud en onderdeel geweest van de thee route waardoor er veel geschiedenis was. Je kon de historie echt zien en het was heerlijk rustig en relaxt op een enkele toerist na en ben ik het dorpje gaan verkennen na de verfrissende regenbui.


's-avonds zijn we met z'n allen gaat eten in een plaatselijk noodleshopje. De enige optie eigenlijk maar ondanks dat het een heel erg klein dorpje was, was het vol leven.
Het enige plein wat ze hadden daar waren kinderen aan het spelen en werd er muziek opgezet en werd er gedanst. Ik kwam even tot rust....

0 reacties: